Káosz- Amigosz

Történnek dolgok, melyeket közölök...:D

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szólottatok

  • Moldován Csaba: Üdv, Látom beraktad az alap gombpárt :-) Nincs kedved sajátot berakni, minden bejegyzéshez? (2010.08.12. 07:32) like or not like
  • ÉN..: Tudod, néha kell egy kis izgalom...:) (2009.11.30. 06:35) WÁÁÁÁ
  • Lakásfelújító Feri: Ugyan miért lenne jó neked Budapesten? Ot kolbászból van a kerítés talán_? Feladnád a megszokott, ... (2009.11.29. 09:19) WÁÁÁÁ
  • Lakásfelújító Feri: Ezek az épületeket valószínű nem véletlenül hanyagolják el. Nyugodj meg kedves posztíró, ezeknek m... (2009.11.29. 09:16) Kecskemét-Homokbánya
  • ÉN..: Hali! Jó lehet kicsit kevés bele, de még elfutogat :) Baján vettem volna a gépet a volt csop.társ... (2008.04.22. 06:28) Az új gépem...
  • Utolsó 20

2008.02.11. 14:28 ÉN..

A Magyar Felsőoktatásról...Miért buta a magyar diák????

Egyik ismerősöm tette ki iwiw-re és gondoltam megosztom veletek, mert ez nagyon megragadott.....
Miért buta a magyar diák?

1. Mert nem teszi az egyetem/főiskola érdekelté abban, hogy tanuljon. Mert ma Magyarországon az egyetem abban érdekelt (fejkvóta), hogy boldog boldogtalant felvegyen, diplomához jutassa.

2. A magyar diák a vizsgák előtti 2-3 napban kezdd el tanulni. Majd, ha megbukik a vizsgán, nem szarja össze magát, mehet mégegyszer, meg mégegyszer, meg mégegyszer vizsgázni, nem kerül neki sokba.
A fejlettebb oktatási rendszerrel rendelkező országokban a diákok heti 2-300 oldalt olvasnak, tanulmányaikat, vizsgáikat segítendő. És rohadt sok pénzt kell fizetniük az UV-kért.

3. Magyarországon sem a képzésbe, sem a továbbképzésbe nem épülnek be a tanítás és tanulás kutatásának eredményei. (Azaz hiányzik a folyamatos fejlesztés)

4. Magyarországon ma a gyerekek, diákok gyakran kényszerülnek olyasminek a megtanulására, aminek a megértésére képtelenek, egyszerűen azért, mert nem rendelkeznek az értő tanuláshoz szükséges előzetes tudással. (tanárképzési hiányosságok)

5. Nem mérjük, nem értékeljük az oktatásunk hatékonyságát, ezáltal nincs visszacsatolás. Nem működnek hatékony minőségbiztosítási rendszerek.

Példák a magyar felsőoktatásból:
- professzor videokazettára felvett előadással tudja le az óraadási kötelezettségét
- tömbösített órák tömkelegével
- több száz hallgató vizsgáztatása pár óra alatt
- több évtizedes publikációkat tartalmazó irodalomjegyzék
stb., stb.

Ilyen körülmények között nem meglepő, hogy a toplistákban a magyar felsőoktatási intézmények sehol sem szerepelnek.
Ilyen körülmények között nem meglepő, ha a magyar diák buta.

Jahh, és hogy belenyúljak a darászfészekbe. Tandíj kell, hogy a diák az egyetem "vevője" legyen, és ilyen minőségében joggal várja el a minőséget az oktatástól.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kellezis.blog.hu/api/trackback/id/tr59334914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása